Sprawdź szczegółowe informacje wybranego zlecenia i zgłoś swoją ofertę.
Strona na Joomli stoi od paru lat jednak postanowiłem przejść na Wordpress która jest zarządzana za pomocą wtyczki elementor.
Strona na Wordpressie, również już stoi z tym, ze jest wyłączona z indeksowania dla Google’a.
Przerzuciłem już cześć materiału z Joomli na nową stronę opartą na Wordpressie jednak chciałbym prosić kogoś poważnego o pomoc w ogarnięciu tego kompleksowo.
Treści do przeniesienia z obecnej strony znajdują się pod adresem i tak naprawdę zostało do przeniesienia wszystko co znajduje się pod zakładką Miasta
Poniżej wskazówki które przesłała mi firma która obecnie zajmuje się pozycjonowaniem mojej strony.
Bardzo prosze o podanie ceny za wykonanie zlecenia :)
Poniżej przesyłam wszystkie wskazówki, na co zwrócić uwagę:
1. Kopia serwisu
Przed wdrożeniem nowej strony warto wykonać kopię aktualnego serwisu. Jeśli
okaże się, że migracji mamy problem z odtworzeniem tekstów, adresów URL czy
struktury nagłówków pozostanie możliwość łatwego powrotu do tych danych.
2. Przenoszenie tekstów i zdjęć na nową stronę
Podstawowe wskazówki odnośnie przenoszenia treści i zdjęć:
2.1. należy przenieść wszystkie treści z aktualnej strony do nowej strony (jeśli tekst
jest nieaktualny lub nie z innego powodu nie pasuje do nowej strony, prosimy o
informację),
2.2. ważne jest formatowanie tekstu (nagłówki, boldy, wypunktowania, linki
wewnętrzne) - tak aby nie była to ściana niesformatowanego tekstu,
2.3. jeśli strona posiadała blog, też należy go przenieść,
2.4. jeśli chodzi o zdjęcia i grafiki na stronie należy zadbać o opisy alt na zdjęciach
(powinien zawierać opis tego co jest na zdjęciu, ponieważ roboty Google czytają
tylko ten opis - zdjęć nie widzą).
Po przeniesieniu pierwszych tekstów, prosimy o podesłanie do wglądu, aby na
możliwie wczesnym etapie zidentyfikować ewentualne problemy/błędy do poprawy.
3. Blokada strony testowej w pliku robots.txt
Bardzo ważne jest, aby domena testowa/robocza, na której powstaje nowa strona,
była zablokowana przed indeksowaniem (najlepiej w pliku robots.txt), tak aby nie
spowodowała duplikacji w Google z aktualną stroną.
4. Przekazanie informacji przed wdrożeniem nowej strony
Jeśli nowa strona będzie już w zaawansowanym etapie tworzenia, ale jeszcze co
najmniej 1-2 tygodnie przed wdrożeniem, prosimy o informację i przygotujemy
wówczas dokładniejsze wytyczne optymalizacyjne do wdrożenia przed jego uruchomieniem.
Wdrożenie tych zaleceń jest bardzo istotne z punktu widzenia zachowania efektów pozycjonowania.
Pominięcie tego elementu może przyczynić się do szybkiej utraty ruchu, widoczności
strony i pozycji fraz, które były do tej pory wypracowane.
W większości przypadków odbudowanie efektów jest potem bardzo czasochłonne, a
często zdarza się, że już nigdy nie udaje się tego zrobić.
Kluczowe kwestie, o których zawsze należy pamiętać przy zmianie strony to:
4.1. przeniesienie kodów Google Search Console i Google Analytics na nową stronę.
4.2. przeniesienie treści znajdujących się na stronie (z uwzględnieniem formatowania
i ewentualnych linków wewnętrznych); po przeniesieniu treści należy dokonać
weryfikacji linków wewnętrznych (po zmianie adresów URL mogą występować
przekierowania 301
lub błędy 404 – wówczas należy poprawić te linki wewnętrzne),
4.3. przeniesienie metatagów (meta title i meta description) oraz nagłówków
(szczególnie nagłówek h1 - zawsze jeden na każdej stronie),
4.4. wprowadzenie przekierowań 301 wszystkich starych adresów URL na nowe
najbardziej odpowiadające im pod względem tematycznym (w przypadku zmiany
struktury/nazw na inne) w momencie wdrożenia nowej strony; w tym celu warto
przygotować zestawienie wszystkich adresów nowego i starego serwisu, i na jej
podstawie wdrożyć odpowiednie przekierowania 1:1. Jeżeli brakuje odpowiednika
strony, możemy zapewnić przekierowanie na bardziej ogólną podstronę lub stronę
główną,
4.5. wprowadzenie przekierowań 301 na stronie głównej i na podstronach, tak aby
była dostępna tylko pod jednym adresem (wersja z www lub bez www oraz
odpowiedni protokół); dla przykładu strona jest teraz
dostępna tylko pod jednym adresem, a pozostałe warianty adresu URL
przedstawione poniżej posiadają przekierowanie 301 do powyższej wersji:
itd.
• weryfikacja poprawnego wyświetlania na urządzeniach mobilnych,
• wygenerowanie i wgranie aktualnej mapy XML strony.
5. Funkcjonalności CMS
Dodatkowo prosimy, aby panel CMS serwisu posiadał możliwość edycji podanych
elementów na każdej z podstron serwisu:
• tytuł strony (tag ) - niezależnie od nazwy strony w menu;
• opisu strony (meta tag description);
• nagłówek główny strony (tag ) - niezależnie od nazwy strony w menu;
• adres URL strony (przy zmianie URL silnik serwisu powinien automatycznie ustawić
przekierowanie typu 301 ze starego na nowy
adres).
Optymalizacja tych elementów stanowi podstawę pozycjonowania i jest niezbędna do
osiągnięcia wysokich pozycji w wyszukiwarkach.
6. Plik robots.txt
Po migracji strony nalezy zweryfikować plik robots.txt, który powinien znajdować się
pod adresem adresstrony.pl/robots.txt pod kątem tego, czy strona nie jest
zablokowana przed indeksowaniem i czy zawiera informację o zablokowaniu tych
zasobów, których nie mają
być indeksowane.
7. Funkcjonalności serwisu
Po wdrożeniu nowego serwisu warto sprawdzić, czy wszystkie funkcjonalności
działają poprawnie. Zwykle jest to formularz kontaktowy czy zapis do newslettera. W
celu zidentyfikowania ewentualnych błędów związanych z serwisem warto przejrzeć
Google Search Console, czy nie pojawiły się tam jakieś nowe błędy.
Podsumowując: generalnie zależy mi na przeniesieniu wszystkiego, co aktualnie jest
na stronie. Jeśli w stopce znajdują się linki wewn. do miast, mapka, dane
teleadresowe, przycisk wyślij zapytanie itd. to chciałbym, aby były one też na nowej
stronie.
Nie da się opisać w 100% wszystkich elementów, które powinna uwzględniać nowa
strona, dlatego prosiłbym o:
- uwzględnienie powyższych wskazówek,
- wierne przeniesienie wszystkich elementów z obecnej strony (poza wyjątkami,
gdzie faktycznie nie ma to sensu),
- w momencie gdy strona będzie bliska ukończenia proszę o jej przesłanie - wówczas
dokonam jeszcze raz weryfikacji całości oraz przeprowadzę audyt z wytycznymi do
zmian; po tym strona będzie mogła zostać wdrożona, a po wdrożeniu jeszcze raz
sprawdzimy, czy wszystko jest ok, zostały przeniesione narzędzia analityczne,
wszystkie podstrony działają, przekierowania się wykonują itd.
Przesyłam też zalecenia optymalizacyjne, które były przesłane do aktualnej wersji
?usp=sharing Te kwestie też warto uwzględnić, gdyby podobne
błędy/niedociągnięcia miały się na niej pojawić.
PS.3 Może Pan przekazać temu programiście, że jak są jakieś kwestie techniczne
itp. to może kontaktować się bezpośrednio ze mną.
PS.4 Dodatkowe elementy do przeniesienia, które były jeszcze
poprawiane/dodawane w międzyczasie na starej stronie:
- Przyciski CTA na mobile: zadzwoń i wyślij zapytanie (z ikonkami).
- mikrodane gwiazdki
- klikalne nr tel.
- mikrodane FAQ - do utworzenia
Myślę, że to już wszystko co wymaga uwzględnienia.